• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סיכום 2014: אירוע סוף השנה של סריטה!

5 בינואר 2015 מאת אורון שמיר

שנת 2015 כבר החלה, ו-2014 היא רשמית נוסטלגיה רחוקה בקצב שבו קורים היום הדברים, אבל יש לנו עוד חוב אחד לפרוע ועוד פינה אחת לסגור. כפי שהובטח בסיכום השנה שלנו, חשבנו לעשות משהו שונה הפעם ובאמת לשתף אתכם ואתכן בחגיגות תום השנה של הבלוג. זו תהיה גם הזדמנות להיפגש באופן לא וירטואלי, גם מחוות תודה שלנו כל כך שאתם קוראים ואתן קוראות אותנו, וגם חידוש נוסף באופן בו אנחנו כאן בסריטה מסכמים שנה קולנועית. אז הפעם כבר עשינו זאת הכי בגדול שהיה עד עכשיו, אבל כעת מגיע השיא. ליתר דיוק, ביום שני ה-12.1, בדיוק עוד שבוע מהיום. זה יקרה בקולנוע לב אשר בדיזנגוף סנטר, היכן שאנחנו מתכנסים אחת לחודש במסגרת המפגשים ״סרטים מחוץ לזרם״, שם מצפה לנו ערב גדוש.

בשעה 20:30 נתכנס בלובי שליד אולם 1. בתוכנית: אלכוהול וכיבוד קל עד בינוני, ופסקול המורכב מלהיטי השנה בקולנוע. חינם, ברור שחינם. אז אם אלכוהול חופשי זה משהו שמדבר אליכם ואליכן, נראה לי שזה תמריץ מספיק כדי להגיע. אם לא, אספר שבשלב האחרון של הערב, בשעה 22:00, נקרין באולם 5 את סרט השנה של הבלוג – ״בתוך לואין דיוויס״ (Inside Llewyn Davis), הביוגרפיה המוזיקלית שוברת הלבבות של האחים ג׳ואל ואיתן כהן. ותודה לקולנוע לב על שאיפשרו לנו לתת הזדמנות שניה למי שפיספס את יצירת הפאר המרגשת הזאת בזמן אמת, אי אז בראשית 2014. אם כבר צפיתם או צפיתן, אני בטוח שתרצו שוב, הסרט הזה רק משתפר ככל שצופים בו יותר, בטח ובטח שעל מסך גדול עם סאונד משובח. אם טרם יצא, עשו לעצמכן ולעצמכם טובה גדולה ובואו להשלים צפייה בסרט שהכי כדאי להשלים מיבול אשתקד. כן, גם זה בחינם, אז מה אכפת?

אבל אנחנו יודעים שסרטים או מזון ומשקאות שאינם עולים פרוטה זה לא באמת מה שמעניין – בעצם, כולם הרי רוצים ורוצות לבוא כדי לשמוע אותנו מדברים על קולנוע. לכן, כי אנחנו כה מתחשבים, חלקו המרכזי של הערב יוקדש לשיחת סיכום השנה המסורתית של הבלוג, בהנחיית אור, עופר ואנוכי (לי קוראים אורון). בדרך כלל זה מגיע בצורת פודקאסט, הפעם זה יהיה סוג של פודקאסט חי, ובהשתתפות אורח (או אורחת. או אורחים. לא מגלים). עדכון: עכשיו כבר מותר לגלות שהאורח שלנו היה…אורחת! טליה לביא שעברה עליה ועל ״אפס ביחסי אנוש״ שלה שנה מדהימה, כיבדה אותנו בנוכחתה. החל מ-21:00 באותו אולם 5, בו גם יוקרן הסרט כשעה לאחר מכן, אנחנו מבטיחים לשלב בין האקדמי והרציני לבין קל הדעת והמשעשע, ובעיקר לחלוק כמה דברים שאולי יושבים לנו על הלב ולא קיבלו ביטוי בסיכומי השנה הרבים למדי שלנו. אני גם מבטיח אישית לבדר ולערב את הקהל, עד כמה שיהיה מוכן לכך, כמובן.

בעניין הזה, כיוון שאנחנו מוגבלים במספר המקומות (כרגיל), נשמח אם תירשמו לאירוע. מבחינתי אפשר להגיע גם מבלי להירשם מראש, אבל אנחנו משתדלים להיות מסודרים. שלחו לנו מייל עם שמכם המלא (פרטי ומשפחה) ותופיעו ברשימות שלנו בכניסה, מה שיבטיח השתתפות (המייל שלנו הוא srita.blog@gmail.com). אין צורך בפרטים נוספים, וגם אין הפעם כרטיס זוגי/משולש/משפחתי/זה לכל הקיבוץ. אם תרצו לבוא עם עוד אנשים, פשוט תגידו להם לעשות את אותו הדבר, כלומר לשלוח לנו מייל, וגם הם יופיעו ברשימות. כיוון שתמיד יש מי שלא מגיע גם בלי לבטל מראש, אז תמיד ישנם גם כמה כסאות פנויים ובמקרה שלנו גם כמה כוסות משקה מיותמות – כך שבהחלט אפשר לנסות את מזלכם או מזלכן. עד היום, לא השארנו אף אחד או אחת מחוץ לאירועים שלנו. בואו נסכם שבין 20:30 ל-21:00 אפשר יהיה לאסוף את הכרטיס על שמכם מאיזור ההתכנסות, ולאחר מכן הכניסה חופשית עד גמר הכסאות הפנויים באולם 5.

עדכון: הכרטיסים אזלו! תשובות למיילים הנותרים יישלחו ביממה הקרובה, תודה על ההיענות המהירה! מזכירים שהכרטיס בהזמנה מראש יישמרו לבעליהם ובעליהן בין 20:30 ל-21:00 והחל משעה זו האירוע בעצם יהיה פתוח לכל, עד שייגמרו הכסאות באולם.

לו״ז הערב בתמצות:
20:30 – התכנסות וכיבוד קל + אלכוהול, בלובי שצמוד לאולם 1. ברקע: מיטב פסקולי 2014.
21:00 – מעבר לאולם 5 והתוכנית האמנותית + הפתעות, בהשתתפות אורח לשיחת סיכום שנה.
22:00 – הקרנת סרט השנה של הבלוג, ״בתוך לואין דיוויס״ של האחים כהן (דובר אנגלית, מתורגם לעברית ואורכו 104 דקות).

סיכום הערב בתמצות:
דברים שאנחנו נותנים לכם ולכן בחינם – שתייה חריפה ונשנושים, סרט מופת בקולנוע, שיחה מרתקת על קולנוע, חניה בדיזנגוף סנטר (אפשר להחתים את שובר החנייה באירוע ובכך לא לשלם על החניון) והפתעות נוספות שחבל לגלות מראש.
דברים שאנחנו דורשים בתמורה – שתבואו לשמוח איתנו, ושתבואו בזמן.

נשמע הוגן, נכון? אז נתראה שם.

Inside-Llewyn-Davis2

נספח א׳: בעקבות פניות חוזרות – תשובות מרוכזות לשאלות נפוצות:

קיבלתי מכם מייל. עד מתי שמור לי הכרטיס?
בין השעה 20:30 ו-21:00 יחולקו הכרטיסים לכל מי שנרשמו מראש. זה יקרה בלובי שסמוך לאולם 1. לאחר מכן נעבור כולנו לאולם 5, שם לא נוכל לעבוד יותר על פי רשימת המוזמנים והמוזמנות מהסיבה הפשוטה שנהיה על הבמה והאירוע יתחיל רשמית. בשלב הזה של הערב הרשימה כבר לא תהיה תקפה, והסדרנים יכניסו מאחרים ומאחרות על בסיס מקום פנוי ועד שייגמרו הכסאות הריקים באולם. בהנחה שהרוב המוחלט יגיע בזמן, לא צפויים להיות יותר מדי כאלה.

ואם אין לי כרטיס, אפשר לבוא בכל זאת?
אפשר. אף פעם לא מגיעים 100% מאלה שטענו כי יגיעו, ותמיד יש גם איחורים וביטולים של הרגע האחרון. החל מהשעה 21:00 אפשר לעמוד מחוץ לאולם 5 ולחכות שיסיימו להיכנס בעלי הכרטיסים. מרגע זה ואילך הכניסה תהיה על בסיס מקום פנוי, כך שהסיכוי קיים.

ואם איחרתי? לא תשמרו לי את הכרטיס? אבל באתי במיוחד!
גם אנחנו וגם אחרים. הזכות לכרטיס שמורה בשלב בו חלוקת הכרטיסים רלוונטית, מה גם שלא נוכל לפקח על מי ברשימה ומי לא מרגע שהאירוע התחיל. מאוד מומלץ להגיע בזמן ולחסוך את אי הנעימות.

המקומות מסומנים? שורה 8 באמצע שמור לי, נכון?
המקומות אינם מסומנים, וזוהי עוד סיבה להגיע מוקדם – כדי לתפוס את המקום שנחשב הכי טוב בעיניכם (אני אוהב לשבת מקדימה בצד, אבל אני מוזר בעניין הזה).

אמא/סבתא/חברה/המפלגה שלי שמעה שאני הולך לסרט בחינם ובאה גם. זו לא בעיה מבחינתכם, נכון?
האמת שזו קצת בעיה. הכרטיסים שחילקנו הם אחד לכל אדם, וכל אחד נרשם תחת שם אחד בלבד. אם כולם יגיעו +1, נהיה בבעיית מקום רצינית.

אפשר להגיע גם רק לסרט? או לקוקטייל? או באמצע של הדיון?
כן. אבל על פי ההיגיון הכתוב לעיל. אפשר גם לעזוב באמצע ולחזור בכל שלב, בשביל זה יש כרטיס.

כמה זמן הסרט? ומה זה הסרט הזה בעצם?
״בתוך לואין דיוויס״ הוא הסרט האחרון נכון לעתה של האחים ג׳ואל ואיתן כהן (״פארגו״, ״ביג ליבובסקי״, ״ארץ קשוחה״ ועוד). אפשר לקרוא עליו לא מעט בבלוג. אורכו 104 דקות והוא דובר (ושר) אנגלית ויוקרן עם תרגום לעברית. אנחנו מוכרחים להתחיל אותו בזמן, כלומר ב-22:00, כי האולם שלנו לזמן מוגבל (לכן גם עניין העמידה בזמנים בכללותו כה קפדני וקשוח).

נספח ב׳ – תמונות מהאירוע!

וואו, איזה ערב מופלא ובלתי נשכח זה היה. האירוע הכי מעולה שאני זוכר וזה הרבה בזכות הארגון של חבריי לבלוג, צוות האירועים של קולנוע לב שדאג ואירח אותנו, טליה לביא שהסכימה להתארח אצלנו ולשמור על כך בסוד עד הערב עצמו, וכמובן כל מי שבאו לבלות איתנו. כל הכרטיסים עד האחרון שבהם חולקו, כולל לאמיצים ואמיצות שהגיעו לנסות את מזלם וזכו מן ההפקר. הנה כמה תמונות מייצגות מהשלבים השונים של הערב, יש עוד המון תמונות באלבום האירוע בפייסבוק. צילמה: אדוה לנציאנו.

01srita14welcome

קבלת הפנים.

04srita14welcome

מונולוג הפתיחה של אור ועופר.

29srita14orrofer

שיחת סיכום השנה עם טליה לביא.

30srita14talya

הטריוויה הקורעת בהנחיית אור.

37srita14trivia

הקהל מוכן ל״בתוך לואין דיוויס״.

24srita14audience

תגובות

  1. יובל אדר הגיב:

    תודה. כבר נרשמתי.

  2. uriglasberg הגיב:

    נשמע נפלא, קשה לי להאמין שאני אמצא איך לחזור מת"א בשעות כאלו. בכל מקרה ממש אשמח אם תקליטו את השיחה!

  3. רונאל הגיב:

    יופי וכל הכבוד וכו' אבל החגיגה מתגמדת קצת כשמגיעים לעיקר: "בתוך לואין דייויס" סרט המופת של השנה?! נו באמת. מתאים לבלוג של גימנזיסטים במגמת קולנוע בצפון תל אביב, קצת טרנדיים, קצת אוהבים קולנוע כייפי-בידורי שעוטה מסיכת "אמנותיות" אופנתית.לא שהסרט לא טוב. סרט בסה"כ נחמד, מגניב אפילו, קצת במשקל נוצה שילהיב קולנוענים מהבראנג'ה התל אביבית-פרובינציאלית הזאת. בטח שלא תעזו לאתגר את הקהל המגניב שלכם עם "שנת חורף" המופלא באמת שלידו "בתוך לואין…" הוא ממש ננס אנקדוטי. חבל.

    1. uriglasberg הגיב:

      אולי התגובה לא מופנת אליי אבל אני לא יכול שלא לענות. למה כל הארס הזה? מישהו יצא נגדך? עשה לך משהו רע? זו דעתם וזכותם.

    2. יובל אדר הגיב:

      אולי אתה חושב שסרט מסוים יותר טוב אבל זאת לא סיבה לבטל סרט אחר. אני חושב שהבלוג כבר הוכיח לנו שזה לא רק פופוליזם אלא גם איכות (היו זמנים באנטוליה , סרטו הקודם של הבמאי היה בסרטי השנה שלהם ב2012). גם עליי לואין דיוויס הוא לא הסרט האהוב השנה (הגננת) אבל אני לא חושב שהבחירה בו מעידה על זה שהבלוג טרנדי. אשמח אבל לביקורת שלך על שני הסרטים כאן.

  4. יאיר הגיב:

    אני לא מאמין שלא הספקתי להזמין.

    1. אורון שמיר הגיב:

      מוזמן לשלוח לנו מייל שיכניס אותך לרשימת ההמתנה, או להגיע ולקוות לטוב.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.