• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

״משחק החיקוי״: כרטיסים בהנחה לטרום-בכורה בחולון בחסות פרינט סקרין

7 בדצמבר 2014 מאת אורון שמיר

ביום רביעי שעבר סיפרתי על הקרנת טרום-בכורה של הסרט ״משחק החיקוי״ (The Imitation Game), שתתקיים השבוע בסינמטק חולון כחלק מערב מקדים של פסטיבל פרינט סקרין לתרבות דיגיטלית. מאז ועד היום הספקתי לארגן כרטיסים בהנחה לקוראי וקוראות הבלוג, שהיא שווה בעוצמתה לזו של ידידי הפסטיבל – 25 ש״ח הכרטיס במקום 38 ש״ח (כלומר שליש מהמחיר, על חשבוננו). ההקרנה תתקיים ביום שלישי ה-9 בדצמבר (כן, עוד יומיים), בשעה 21:00 בסינמטק חולון. אני לגמרי אהיה שם, כדי לתפוס אפילו לפני הקרנת העיתונאים את אחד הסרטים המדוברים של התקופה, שנחשב כרגע למועמד מוביל במירוץ לאוסקר, וחשוב מכך, מציג את בנדיקט קאמברבץ׳ בתפקיד אלן טיורינג, כנראה הבנאדם הכי מעניין שחי.

טיורינג היה מתמטיקאי גאון שהניח את היסודות לשפת המחשב ומדעי המחשב כפי שאנו מכירים אותם כיום כבר באמצע המאה הקודמת, והמציא את ״מבחן טיורינג״, הבודק האם ישות כלשהי שהיא בעלת בינה הינה אדם או מכונה. הוא גם היה הומוסקסואל נרדף שנכלא בעוון נטיותיו המיניות והפך לאחת האבדות הגדולות של האנושות בשל כך. הסרט מתמקד בתקופה שקדמה לאירועים אלה, עת נשכר טיורינג לפצח את מכונת ההצפנה הנאצית שכונתה ״אניגמה״, עבור בעלות הברית במלחמת העולם השנייה. הדבר הוביל בסופו של דבר ליצירת ״מכונת טיורינג״, המודל הראשוני למחשב. סיפור חיים מרתק, כאמור, ועכשיו דמיינו את קאמברבץ׳ האדיר בעוד תפקיד של בריטי מבריק ואקסצנטרי, אותו שכלל בסדרה ״שרלוק״.

את הסרט ביים מורטן טילדום הנורווגי (״ציידי הראשים״), ע״פ תסריט של גראהם מור, שמצידו מבוסס על ספר של אנדרו הודג׳נס, שכבר עובד בעבר לסרט טלוויזיה אודות טיורינג. לצידו של קאמברבץ׳ תוכלו למצוא את קירה נייטלי, מתיו גוד, רורי קינר ומארק סטרונג (בתפקיד האיש הרע? הליהוק הקבוע שלו). את הסרט תקדים הרצאה של מושון זר אביב, מעצב ואקטיביסט מדיה, על עבודתו של טיורינג ובתקווה אישית שלי גם על הטייטל שלו. בנוסף, נקבל הצצה ראשונה לנושא עימו יבחר פסטיבל פרינט סקרין הבא להתמודד בשבוע השנתי שלו בסינמטק חולון.

מה עושים כדי לקבל את ההנחה? שתי אפשרויות. ניתן לגשת לקופות באופן ספונטני ביום האירוע ולהגיד שהגעתם והגעתן דרך סריטה, וכך לשלם רק 25 ש״ח על כל כרטיס. אופציה נוספת, המאפשרת גם הזמנה מראש, היא הרשמה לרשימת התפוצה של הפסטיבל. פרטים נוספים על הערב הזה אפשר למצוא בדף האירוע בפייסבוק, או באתר סינמטק חולון. ונדמה לי שכיסיתי הכל, אז נתראה שם.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.