• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: "מקום בגן עדן", "בתוך לואין דיוויס", "דרכון לאלג'יר", "האקדמיה לערפדים", "שלושה ימים להרוג" ופסטיבל הקולנוע הבריטי

20 בפברואר 2014 מאת אורון שמיר

סופש גדוש עבור חובבי וחובבות הקולנוע מתחיל היום. חמישה סרטים טריים על המסכים, יריית הפתיחה של פסטיבל הקולנוע הבריטי מודל 2014 (במתכונת מעט שונה הפעם), וגם ההקרנה של "המעגל השבור" בחולון שהודענו עליה שלשום ואף חילקנו אליה כרטיסים. אבל מה לראות קודם? ננסה לעשות סדר עם סקירות במהלך הסופש, ובינתיים – התקצירים.

"מקום בגן עדן" הוא סרטו החדש של יוסי מדמוני ("בוקר טוב אדון פידלמן") ואחד הפרויקטים השאפתניים ביותר שאני זוכר בקולנוע הישראלי החדש מבחינת רוחב היריעה הסיפורית. הסרט עוקב אחר דמותו של במבי (אלון אבוטבול), מגיל 18 ועד 70, דרך תחנות מפתח בחייו של גנרל ישראלי שהאלמנט הרוחני בחייו מכתיב את גורלו. סיפורי תנ"ך מתערבבים בסיפורי גבורה צבאיים ואנו לומדים להכירו כלוחם, בעל, אב, סמל מדיני ועוד. לצידו של אבוטבול מופיעים רותם זיסמן כהן, תום גרציאני, סשה אבשלום אגרונוב, קרן ברגר, יוסי פולק ועוד. ייתכן ששמו של הסרט מוכר לכם מן המירוץ האחרון לאופירים, אבל רק כעת הוא יוצא לאקרנים. עופר התייחס אליו בסקירתו.

"בתוך לואין דיוויס" (Inside Llewyn Davis), החדש והמצופה של האחים כהן, עוקב אחר מוזיקאי פולק בניו יורק של ראשית שנות השישים. כל סרט חדש של הכהנים מגיע עם מערכת ציפיות מורכבת ומסועפת, והפעם אני מוכרח להודות שהם הפתיעו אותי כהוגן בכמות הרגש שנשפכו פנימה לסיפור הזה, מבלי לאבד את הטאץ' המיוחד שלהם. אוסקר אייזק מככב בתפקיד הראשי, ולצידו קארי מאליגן, ג'סטין טימברלייק, ג'ון גודמן והופעות אורח נוספות ומרנינות. על ההתמוגגות שלי אפשר לקרוא בעכבר העיר, עופר יוסיף את שלו כאן אצלנו בסריטה. ולמקרה שיש התלבטות – רוצו לסרט הזה, הוא מופלא בדרכים רבות כל-כך.

"האקדמיה לערפדים" (Vampire Academy) נראה כמו סרט שמנסה לרכב על היסטריית הערפדים הדועכת של סרטי "דמדומים", אבל יש טוויסט. הוא אמנם מבוסס על סדרת ספרים, אבל מבחינתינו מדובר קודם כל בשיתוף פעולה בין הבמאי של "ילדות רעות" (Mean Girls) ו"מלכות הכיתה" (Heathers) – מארק ודניאל ווטרס. את השחקניות הראשיות והמוכרות רק למחצה, לוסי פריי זואי דויטש, המגלמות נסיכה ערפדית ואת שומרת הראש שלה, מגבים שמות כמו אולגה קורילנקו, ג'ולי ריצ'ארדסון וגבריאל ביירן. נסו את הסקירה של אור.

"דרכון לאלג'יר" (Né Quelque Part) מביא את סיפורו של סטודנט צרפתי ממוצא אלג'יראי, שנאלץ לטוס אל ארץ הולדתו של אביו בעניינים משפחתיים, ופוגש שם את בן דודו שחולם בכלל להגר לצרפת. הבמאי הוא מוחמד חמידי והסרט הוא שיתוף פעולה מרוקאי-צרפתי. ואפרופו צרפת, לוק בסון שוב הגה רעיון ונתן למישהו אחר לכתוב ולביים. התוצאה היא "שלושה ימים להרוג" (Three Days to Kill), המספר על סוכן חשאי שנוטה למות (קווין קוסטנר), המקבל הצעה לטיפול חדשני בתנאי שיסכים למשימה אחרונה. מקג'י ("זאת מלחמה") ביים, היילי סטיינפלד ואמבר הרד משחקות לצידו של קוסטנר, המגלם איש ביון אמריקאי גם בסרט נוסף שעדיין רץ על מסכינו – "ג'ק ריאן: גיוס הצללים".

היום גם נפתח פסטיבל הקולנוע הבריטי לשנת 2014, אירוע שאנחנו כאן בסריטה מאוד אוהבים, ושהפעם הלך על קונספט מרוכז במקום תוכניה אקלקטית. הפרויקט "9 Hitchcock", שכבר רץ מספר שנים ברחבי העולם, מגיע לישראל. אלפרד היצ'קוק ביים עשרה סרטים אילמים בקריירה המוקדמת שלו, אך רק תשעה שרדו. הם יוקרנו בליווי מוזיקה חיה של אמנים ישראלים שונים, במחיר של כרטיס קולנוע (40 ש"ח). הסרטים הם: The Pleasure Garden (1926), The Lodger (1926), Downhill (1927), Easy Virtue (1927), The Ring (1927), The Farmer's Wife (1928), Champagne (1928), The Manxman (1929), Blackmail (1929). והנה לוח ההקרנות המלא.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.