• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

סרטים חדשים: "פארקלנד", "וואג'דה", "היועץ", "לעוף על הזמן"

14 בנובמבר 2013 מאת אורון שמיר

ארבעה סרטים חדשים עולים היום לאקרנים, אחרי שבועיים רצופים של שישיות. אהמר שחנוכה עוד יעשה את שלו מבחינת הצפה נוספת, מה גם שיש לי מספיק השלמות לעשות. הפעם יכבדו אותנו בנוכחותם שלושה סרטים אמריקאיים עתירי כוכבים אך שונים מאוד זה מזה, וגם הסרט הראשון מערב הסעודית שמגיע למסכי המערב ואף ינסה לייצג את מדינתו באוסקר. חלק מהם נסקור כאן אצלנו.

לסרט הסעודי קוראים "וואג'דה" (Wadjda), כשם הגיבורה שלו – ילדה בת 10 המנסה למרוד במוסכמות של מולדתה הקיצונית ולהשיג לעצמה זוג אופניים, במדינה בה נשים לא נוהגות אפילו בהן. הייפא אל מנסור הוא שמה של הבמאית, ויש לי הרגשה שהסרט יקסום לשוחרי ושוחרות האקזוטיקה הקולנועית כפי שהיא מתבטאת בסרטים ממדינות שקולנוע הוא לא הצד החזק שלהן, ודי ירחיק את כל השאר. יהיה גם מעניין לראות האם הוא יאומץ בקטע פמיניסטי, אבל לא מספיק מעניין עבורי כדי לראות בעצמי. שירה סייעה לנו.

ומערב הסעודית נעבור לארצות הברית (קישור הגיוני, תודו), ואל שלושת נציגיה. הראשון הוא "פארקלנד" (Parkland), שמצידו קרוי על שם בית החולים בדאלאס אליו הובהל נשיא ארה"ב ג'ון אפ. קנדי ביום שנורה. וזהו גם תקציר העלילה של הסרט, אם הבנתי נכון – היום בו ירו בקנדי, גרסת בית החולים. סרט הביכורים של פיטר לנדסמן, על פי ספרו של וינסנט ביוליוסי, מתהדר בקאסט הכולל את זאק אפרון, בילי בוב תורנטון, מרשה גיי הארדן, ג'קי וויבר, פול גי'אמטי, טום וולינג ועוד. נסו את הטקסט של עופר על הסרט.

שמות גדולים לא פחות תוכלו למצוא ב"היועץ" (The Counsellor), סרטו החדש של רידלי סקוט, על פי תסריט של הסופר-בדרך-כלל קורמק מקארתי ("לא ארץ לזקנים", "הדרך") ובהשתתפות מייקל פאסבינדר, בראד פיט, פנלופה קרוז, קמרון דיאז, חבייר בארדם, ברונו גנץ, רוזי פרז ועוד. העלילה דווקא נשמעת סטנדרטית יותר – עורך דין מצליח המוכנה "היועץ" וכלתו העתידית מסתבכים עם סוחרי סמים. נסו לנחש מי מהכוכבים מגלם איזה תפקיד. אותי זה סיקרן מספיק בשביל לתפוס את הסרט היום, ואני צופה לתאונת רכבת, ממנה דיווחתי לעכבר (היה הרבה יותר גרוע ממה שחששתי, אגב).

אחרון חביב ומונפש הוא "לעוף על הזמן" (Free Birds), כנראה הסרט עם העלילה המופרכת ביותר ששמעתי מזה זמן רב – שני תרנגולי הודו יריבים (וודי הרלסון ואואן ווילסון) מחליטים להניח לרגע למחלוקות ביניהם ולנסוע אחורה בזמן כדי לשנות את מהלך ההיסטוריה. מטרתם: להוציא את תרנגולי הודו לא מתפריט סעודת חג ההודיה האמריקאי. אותי זה קצת מפחיד. אבל היי, הבמאי הוא ג'ימי הייוורד, מחצית מבמאיי "הורטון שומע מישהו", אז יש מקום לאופטימיות. עוד תורמת את קולה: איימי פולר. אני משתתף בצערם של ההורים שיצטרכו להסביר לילדיהם את מנהגי חג ההודיה, כפי שעשו לא מזמן עם הפסחא ("הופ ארנב"). את חג המולד כולם כבר מכירים. אבל רגע, האם מדובר בסרט המטיף לצמחונות בקרב ילדים? אשמח לדעה ממי שראה או ראתה. בכלל, דעות על כל מה שרץ עכשיו באולמות יתקבלו בברכה.

לפני פיזור, נזכיר שהשבוע הבא הוא "שבוע הקולנוע הקוריאני", אשר ישתלט על הסינמטקים החל מיום ראשון ה-17 ועד לשישי ה-22, עם ארבעה סרטים חדשים מהמדינה שמייצרת את הקולנוע המעניין ביותר בעולם כיום (לטעמי, כמובן). ההיצע השנתי של האירוע כולל את "נשף המסכות-מלך העמדת הפנים", "מלחמת החיצים", "הבלש קיי: סוד האלמנה החסודה" ו"השוד הגדול". חפשו אותם בסינמטק שלכם ושלכן, ושימו לב שרובם ככולם מלווים בפאנלים, הרצאות, או הדגמות של ירי בחץ וקשת בכל מי שיצלצל לו או לה הטלפון הסלולרי במהלך ההקרנות. לפרטים נוספים, ככה זה ייראה בסינמטק תל אביב, לדוגמה.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.