• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סרטים מחוץ לזרם: היכונו למפגש השלישי

17 ביולי 2013 מאת אורון שמיר

הגיע השלב בחודש שבו אני מציע לפתוח יומנים (או בהסבה לתקופה הנוכחית, לפתוח גוגל קלנדר או איזו אפליקציה דמויית יומן שמשתמשים בה כיום) ולסמן את יום שישי ה-2.8, בשעה 11:00. זהו התאריך של המפגש השלישי בסדרת "סרטים מחוץ לזרם", יוזמה משותפת של קולנוע לב ובלוגנו להצגת סרטים שלא הוקרנו או מתוכננים להיות מוקרנים מסחרית, בליווי דיון איתנו ובהשתתפות הקהל. אחרי "אל הפלא" של טרנס מאליק, ו"מעבר לגבעות" של כריסטיאן מונג'יו, אנחנו הולכים הפעם לאקסטרים מסוג אחר. הסרט השלישי שלנו בסדרה יהיה "רחמים" (Pieta), תפנית מעניינת בקריירה של הבמאי הדרום-קוריאני האהוד קים קי-דוק. מי שמוכר לקהל הישראלי בזכות סרטים כמו "להרגיש בבית", או "אביב, קיץ, סתיו, חורף ו…אביב", חוזר למקורות עם מותחן נקמה המאפיין את ארץ המוצא שלו, אבל כמובן שהוא עושה זאת בפרשנות האישית שלו את הז'אנר.

הסרט מתחיל עם דמות של גובה כספים צעיר אך ערירי, שתמיד משיג את מבוקשו. שגרת חייו מתערערת כאשר אשה הטוענת כי היא אמא שלו פשוט לא נותנת לו מנוח, פולשת אל ביתו ומכריחה אותו להכיר בה ולסלוח לה על שחטאה כאשר זנחה אותו בילדותו. משם הסרט כבר מביט מטה אל תהומות הנפש האנושית, ומסתחרר אל מחוזות הטירוף המוכרים של דרום-קוריאה. עם זאת, חשוב לי לציין שהסרט נוקט בגישה שונה מעט מן הנהוג כיום ומצניע את רוב האלימות מהפריים, באופן ששווה דיון (ובשביל זה אנחנו פה) בטח ביחס לסרטים אחרים שבוחרים להראות הכל לצופה, אך מבלי לגעת בו באמת.

בפסטיבל ונציה האחרון גרף הסרט מספר פרסים, כולל "אריה הזהב", היוקרתי שבפרסי הפסטיבל ואחד החשובים בקולנוע העולמי, ובכל מקום שהוצג פילג את הקהל לאוהבים ושונאים. כולל בפסטיבל חיפה האחרון, ובהחלט שגם כאן בבלוג, מה ששוב יחלק אותנו למחנות של בעד, נגד וכל מה שבאמצע.
כרטיסים כבר אפשר להזמין דרך האתר של קולנוע לב, כאשר ברובריקה האדומה מצד ימין, המתקראת "רכישת כרטיסים", יש לבחור בבית הקולנוע "לב תל אביב" ובסרט ששמו "סרטים מחוץ לזרם – רחמים", ומשם אני מנחש שכבר תסתדרו. האולם הוא אולם 2 אשר בדיזנגוף סנטר. הנה פרטי האירוע בפייסבוק, ויש גם עמוד באתר קולנוע לב.

כחובבי קולנוע קוריאני אדוקים יצא לנו לכתוב לא מעט על הקולנוע של המעצמה האסיאתית, הנה דוגמאות:
אור כותב בקצרה על "רחמים" בפסטיבל הקולנוע של חיפה.
פבלו על "Stoker", סרטו דובר האנגלית של פארק צ'אן-ווק ("שבעה צעדים", "שלום לנוקמת").
אורון על "I Saw the Devil" של קים ג'י-וון, והרחבה של פבלו על יתר הסרטים של הבמאי.
עופר על הצד הפיוטי של דרום-קוריאה עם סקירה על הסרט "שירה".
ושוב אורון, הפעם על סרט קוריאני משובח נוסף מהשנתיים האחרונות – "The Yellow Sea".

בקרוב גם קים קי-דוק יקבל את הכבוד המגיע לו, ופוסטים נוספים לקראת האירוע.

תגובות

  1. תמר הגיב:

    אבוי, זה נראה לי אלים מידי בשבילי.
    עדיף שאמנע, כמה חבל.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.