• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

עלו השבוע: "זה הבן שלי", "13", "מדגסקר 3: מקרקסים את אירופה" ו-"שחר חדש"

21 ביוני 2012 מאת אורון שמיר

ארבעה סרטים חדשים עולים היום לאקרנים, ולמרות שעכשיו שיא הקיץ נדמה לי שקצת יבש בבתי הקולנוע. אמנם, יש לנו כאן רביעייה קלאסית, המורכבת מקומדיה אינפנטילית, אנימציה לילדים, מותחן והרפתקה רומנטית לבני הנעורים (או לפחות כך היו רוצים שתחשבו, על כך בהמשך). אבל אני לא רואה מי מהם יוציא אנשים מהמזגן של הבית אל המזגנים של האולמות.

"זה הבן שלי" ("That's My Boy"), אשר ודאי מוכר יותר בכינויו "החדש של אדם סנדלר", עשה לי רע עוד בשלב הטריילר. ממש לפני רגעים ספורים חזרתי ממנו, כך שאני מבטיח את דעתי המלאה בימים הקרובים. בקצרה – לא בדיוק מה שציפיתי, ולא בטוח לאיזה כיוון לקחת את זה. סנדלר מגלם בטלן שהיה פעם מפורסם כי שכב עם המורה שלו בכיתה ח'. עכשיו הוא חייב כסף למס הכנסה והסיכוי האחרון שלו הוא פרי האהבה של הרומן האסור – הבן המוצלח שלו (אנדי סמברג), שלא רוצה שום קשר עם אביו ההולל ואף שינה את שמו. האב נוחת על הבן רגע לפני חתונתו והתברגנותו, עושה בלאגן ואתם יודעים את ההמשך. שון אנדרס ("סקס דרייב"), דווקא ממש לא הבמאי הקבוע של סנדלר, ביים. דייויד קספ ("Happy Endings") חתום על התסריט.

"13" (נו, מספרים זה אותו דבר באנגלית ובעברית), הוא רימייק לסרט משנת 2005 באותו השם. אחד מאותם מקרים בהם במאי שאינו אמריקאי, גלה בבלואני הגיאורגי במקרה זה, עשה סרט שהאמריקאים העריכו ולכן שכרו את היוצר המקורי כדי שיביים את הגרסה הינקית. כידוע, בארה"ב לא קוראים כתוביות – עושים רימייקים. יותר זול.
זהו סיפורו של צעיר המרגיש בר מזל על שנפל בחלקו להשתתף במשחק סודי ומכניס, לאחר שגנב את זהותו של קשיש בר מינן. כלומר, עד שהוא מגלה את מהות המשחק – רולטה רוסית אנושית, עליה מהמרים בעלי ההון ובה מתים השחקנים, שהוא אחד מהם. על הסרט המקורי אני יותר מממליץ – הוא אדיר בעיניי. על החדש ויתרתי, למרות שמככבים בו סם ריילי, מיקי רורק, ג'ייסון סטאתהם, ריי ווינסטון ועוד. וכשאני אומר ויתרתי, אני מתכוון אי אז ב-2010, שנת היציאה שלו. כן, אפילו באוזן השלישית הוא כבר מזמן מעלה אבק.

"מדגסקר 3: מקרקסים את אירופה" ("Madagascar 3: Europe's Most Wanted") היה אמור להיות השם המשעשע של היום, אבל נמתין בסבלנות עד לכותר האחרון. בינתיים אספר כי זהו הנדבך השלישי (והאחרון? בבקשה?) בסדרת סרטי החיות המדברות שממש מזמן עזבו את מדגסקר, מאת אולפני דרימוורקס. בן סטילר, ג'יידה פינקט סמית, דייויד שווימר, כריס רוק וסשה ברון כהן ממשיכים לדבב את האריה, ההיפופוטמית, הג'ירף, הזברה וקוף הלמור – בהתאמה. יש עוד מלא מדבבים מפורסמים אבל אחסוך אותם מכם. גיבורינו עדיין בקטע של לשוב הביתה אל גן החיות שלהם, ומצטרפים אל קרקס נודד באירופה. אני בטוח שהם יגיעו לניו-יורק צ'יק צ'אק בדרך זו. הצוות של שני הסרטים הקודמים חוזר לעמדות הבימוי והכתיבה, בתוספת חיזוק אחד מפתיע בדמות נח באומבך ("חיים בין השורות"). כן, גם לי קצת בא למות עכשיו.

"שחר חדש" ("The Howling: Reborn", נכון הבטחתי שזה יהיה הכי מצחיק?) הוא לא הסרט החדש-חדש בסדרת "דמדומים". אולי יש מי שהיו רוצים שתחשבו כך, אבל זה לא המצב. זהו כן סרט הביכורים של ג'ו נימזיקי, המספר על אהבתם הטריה של שני תיכוניסטים, אשר מוטלת בסכנה כאשר הנער מגלה שהוא איש זאב. וגם שעליו להציל את אהובתו ואת כולנו מליגיון אנשי זאב שכמותו. בעולם הוא זוכה ליחס של סרט אימה, אך בארץ משווק כפנטזיה רומנטית לגיל הנעורים. כרגיל, דורון פישלר חשף את העניין לפניי ומסביר הכל טוב ממני. אני ממש, אבל ממש, אשמח לדעת מי צודק בעניין זהות הסרט – העולם או המפיצים הישראלים שלו – אבל לשם כך זקוק לעזרתכם ועזרתכן. תרגישו חופשי ליצוק דעות גם לגביי יתר הסרטים שהוזכרו לעיל.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.