• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

פסטיבל SXSW ה-26

11 במרץ 2012 מאת אור סיגולי

אם היו פונים אלי ומציעים לי לבחור לסקר פסטיבל אחד בשנה, כנראה שהייתי הולך על פסטיבל SXSW – או south by southwest. כן, לפני קאן, ונציה, סאנדנס או ברלין, הייתי מבקש כרטיס טיסה לאוסטין אשר במדינת טקסס, שם מתרחש הפסטיבל הזה לקולנוע, מוזיקה ואומנות אינטרקטיבית.
יש סיכוי אפילו שתחום הקולנוע של הפסטיבל הוא פחות מרשים יחסית לדברים הנפלאים שקורים שם בעולם המוזיקה, הטכנולוגיה ומשחקי המחשב, אבל מכיוון שאני לא מבין בהם דבר וחצי דבר, כל שנותר לי הוא להגנב לגמרי ממה שהפסטיבל הזה מציע בתחום היחיד שאני כן מבין בו. הקולנוע.

SXSW מתרכז בעיקר ב"כשרונות חדשים בעולם הקולנוע" והוא הרבה יותר צעיר ובועט ומשוחרר מכל פסטיבל מרכזי אחר שאני מכיר. בשנים האחרונות הפסטיבל חשף כמה מהסרטים היותר מעניינים ונתן להם במה ראשונה ויחס של מלכים.
שנה שעברה הפסטיבל נתן במה לסרטים כמו "13 מתנקשים", "החיים הכפולים של וולטר", "קונאן או'בראיין לא יכול להפסיק", "פול", "קוד מקור", "סופר", "Win Win", "בגינרס", "בלתי מנוצחים" (שזכה באוסקר התיעודי השנה), "בלפלאוור", "אטנברג", "מערת החלומות הנשכחים", "סנה", "טאבלואיד", "שכונה vs חייזרים", "סוף שבוע" והפרוייקט המשותף לספייק ג'ונז וארקייד פייר "תמונות מהפרברים".
הקולנוע הישראלי יוצג שנה שעברה על ידי "אנדנטה" העלילתי ו"ווג'יה" התיעודי. השנה ישראל נעדרת מהפסטיבל.

השנה פסטיבל הקולנוע רץ מה9 למרץ (יום שישי שהיה) ועד ה17, ויש בו הרבה, כלומר המון, מה לראות.

SXSW מחולק להמון מסגרות ותחרויות. אני סימנתי לעצמי תכנייה דמיונית משל עצמי ואת הסרטים הכי מסקרנים מכל ההיצע.

לתחרות הסרט העלילתי המלא התקבלו 8 סרטים וזו הבכורה העולמית שלהם:
Boost על צעיר אמריקני שנשאב לעולם הפשע לאחר שאחיו נעצר על שוד; Gayby, קומדיה של ג'ונתן ליזקי על שני חברים שרוצים להביא ילד ביחד בצורה הקלאסית של להביא ילדים לעולם. ג'ן, רווקה מעט ממורמרת, ומאט, שלגמרי לא נמשך אליה. או לנשים באופן כללי; Eden, סרט על צעירה אמריקנית ממוצא קוריאני שנחטפת על ידי סוחרי נשים; Gimme the Loot המתאר מלחמה בין שתי קבוצות אמני גראפיטי; Los Chidos של המוזיקאי זוכה הגראמי עומאר רודריגז לופז, שביים סרט על משפחה המנהלת מגרש של תיקון צמיגים ועל הדינמיקה הלא יציבה ביניהם; Pilgrim Song לאוהבי הנופים האמריקניים, סרט מסע של מורה למוזיקה לשעבר בנופיה של קנטאקי. סרטה של מרתה סטיבנס; Starlet של שון בארקר על מערכת היחסים בין בחורה זרוקה בגיל 21 לבין אלמנה בת 85; ו-The Taiwan Oyster עוד סרט מסע, הפעם בטיוואן.

גם בתחרות הסרט התיעודי המלא ישנם 8 סרטים בבכורה עולמית:
Bay of All Saints מספר על שלוש אימהות חד הוריות מברזיל לאחר שהשיכונים המפוקפקים בהן חיו נהרסים; Beware of Mr. Baker המגולל את סיפורו של כוכב הרוקנרול הפרוע ג'ינג'ר בייקר; The Central Park Effect על הציפורים במנהטן. שמעתם נכון;  Jeff המתחקה אחר כמה מהאנשים שהכירו את ג'ף דאהמר, רוצח סדרתי אמריקני מפורסם, בתקופה שלפני מאסרו; Seeking Asian Female הוא בערך סיפור אהבה בין גבר אמריקני וצעירה אסייאתית קטנה שפגש באינטרנט; The Sheik and I הוא סרט תיעודי על סרט תיעודי פרובוקטיבי. או משהו כזה; The Source חוקר את סיפורה של קבוצה אוטופית משנות ה70; ו-Welcome to the Machine של אבי זב ויידר על חיים והורות בצל הטכנולוגיה.

מסגרת Headliners מכילה הקרנות גאלה וסרטים בעלי פרופיל יחסית גבוה:
המפורסם מכולם הוא העיבוד הקולנועי לקאלט הטלוויזיוני "רחוב ג'אמפ 21" עם צ'אנינג טייטום וג'ונה היל; "בקתה ביער" המסקרן של דרו גודאר על פי תסריט שכתב עם ג'וס ווידון. כריס המסוורת' ("ת'ור") גם שם; "בנות", סרטה החדש של לנה דאנהם שזכתה בפסטיבל שנה שעברה עם "רהיטים קטנים" שגם הוקרן בפסטיבל ירושלים; "הצייד" מאוסטרליה עם ווילם דפו, פרנסס או'קונר וסם ניל שכבר אפשר למצוא על מדפי האוזן השלישית; Killer Joe האחרון של וויליאם פרידקין הותיק עם מתיו מקונוהי, אמיל הירש ותומס היידן צ'רץ'; ו"מארלי" התיעודי המסקרן של קווין מקדונלד על חייו של בוב מארלי. אליהם יצטרפו Big Easy Express ו-Decoding Deepak.

עוד סרטים מעניינים יותר או פחות שיוקרנו במסגרות השונות בפסטיבל:

Crazy Eyes (מסגרת narrative spotlight): המפיק של "חותכי ורידים: סיפור אהבה", אדם שרמן, ביים סרט על אהבה וגבריות בצל אלכוהוליזם.

The Do-Deca Penthatlon (מסגרת narrative spotlight): סרטם החדש של האחים דופלאס, יוצרי הקומדיה החביבה עלי "סיירוס" משנה שעברה, על יריבות סמוייה בין שני אחים.

Frankie Go Boom (מסגרת narrative spotlight): איך אומרים לא לסרט שיש בו את כריס או'דווד (השוטר מ"מסיבת רווקות"), ליזי קפלן ("נערות רעות", קלוברפילד") ורון פרלמן? בוים על ידי ג'ורדן רוברטס.

Keyhole (מסגרת narrative spotlight): סרטו החדש של גאי מאדין עם איזבלה רוסליני וג'ייסון פאטריק.

Small Apartments (מסגרת narrative spotlight): יונס אקרלנד הוא במאי שבדי שאחראי, בין היתר, לקליפים של smack my bitch up של הפרודג'י, come undone ו-sexed up של רובי וויליאמס, והשגעת שהם paparazzi ו-telephone של ליידי גאגא. לא נרצה לראות את הסרט החדש שלו? טוב, אז אני זורק לכם פנימה גם את בילי קריסטל, ג'וני נוקסוויל, ג'יימס קאן ודולף לנדגרן.

The Announcement (מסגרת documentary spotlight): החיים שאחרי מסיבת העיתונאים בה מג'יק ג'ונסון סיפר על כך שהוא נשא איידס.

Wikileaks: Secrets & Lies (מסגרת documentary spotlight): סרט המרכז עדויות ואנשים מפרשת ויקיליקס.

Francine (מסגרת emerging visions): מליסה ליאו מגלמת אישה המנסה לפתוח בחיים חדשים לאחר שיחרורה מהכלא. אתם לא מאמינים כמה האישה הזאת עובדת מאז האוסקר…

King Kelly (מסגרת emerging visions): סרט שצולם כולו מטלפונים ניידים.

The Aggression Scale (מסגרת midnighters): נסיון למצוא כסף גנוב מוביל חבורה של מתנקשים שכירים למשימה קשה ומסוכנת הרבה יותר ממה שהם ציפו.

Citadel (מסגרת midnighters): סרט אירי על אב צעיר שחי בעיירה מתפוררת המנסה להגן על בתו הקטנה מחבורה של של ילדים מופרעים.

Iron Sky (מסגרת midnighters): חביבנו מפסטיבל ברלין על נאצים וחלליות.

בנוסף לפסטיבל גם מסגרות לסרטי עלילה, תעודה ואנימציה קצרים, מטקסס ומשאר העולם.
הולך להיות היסטרי באוסטין.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.