• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

עלו השבוע: "אשת הברזל", "כרוניקה בזמן אמת", "W.E: וואליס ואדוארד", "הנרי הנורא" ו-"שמות של אהבה"

2 בפברואר 2012 מאת אורון שמיר

חמישה סרטים חדשים שעולים בסוף השבוע הזה לאקרנים, ועוד שני אירועים קולנועיים אשר יתרחשו במהלכו. זה מה שיש לנו להציע לכם היום. וזה בחינם, אז כדאי לכם.

"אשת הברזל" ("The Iron Lady") מגשים משאלת לב ישנה של חובבי קולנוע ומכניס את מריל סטריפ אל נעליה המהודרות של מרגרט תאצ'ר, ראש הממשלה הכי שנויה במחלוקת בבריטניה. יש עוד כמה שחקנים ושחקניות בסרט, אבל ממילא תשמעו רק על ההופעה של סטריפ, שגם בעיניי היא מרהיבה להפליא. סקירה מלאה על סרטה של פילידה לויד ("מאמא מיה!") על פי תסריט של אבי מורגן ("בושה") – מחר בבוקר בבלוג.

עוד בריטים רמי מעלה מונצחים בסרטה החדש (והשני במספר) של מדונה, ששמו הכמעט בלתי קריא הוא "W.E: וואליס ואדוארד" ("W.E"). זוכרים את קו העלילה ב"נאום המלך" שבו הדמות של גאי פירס, המלך אדוארד השמיני, מוותר על הבכורה והכתר כדי להיות עם בחירת ליבו הגרושה? אז אלה הם אדוארד ו-וואליס (סימפסון) מהכותרת, ומדונה החליטה שיש כאן מספיק חומר לסרט בפני עצמו. כלומר, לא בדיוק, שכן בסרט ישנו גם סיפור אהבה נוסף המתרחש בימינו אנו, בין אשה נשואה ואיש ביטחון רוסי. אבי קורניש, ג'יימס דארסי, נטלי דרומר ואוסקר אייזיק מרכיבים את הקאסט. אלק קשישיאן סייע למדונה במלאכת הכתיבה.

הסרט המגניב של סוף השבוע אמור להיות "כרוניקה בזמן אמת" ("Chronicle"). רציתי לכתוב בפשטות "הסרט המגניב של סוף השבוע", אבל הייתי מוכרח להוסיף "אמור להיות" מכיוון שיצאתי ממנו קצת מאוכזב. אני מקווה לנסח, בעיקר לעצמי, את מחשבותיי לגביי הסרט המאוד מיוחד הזה, בו שלושה תלמידי תיכון זוכים בכוחות-על ומחליטים להשתמש בהם כדי לעשות שטויות במקום להציל את העולם, תוך כדי שאחד מהם מתעד הכל במצלמה ביתית. ג'וש טרנק הוא הבמאי האלמוני-כשרוני שהוליווד כבר מנסה לתפור לו פרוייקט גדול בעקבות הסרט, אשר גם כתב בשיתוף עם מקס לנדיס. דיין דיהאן, אלכס ראסל ומייקל ב. ג'ורדן (הא הא) מככבים.

"הנרי הנורא" ("Horrid Henry: The Movie") מגיע אלינו בשלוש גרסאות – מדובב, מדובב תלת-מימדי ורגיל. רוצים תלת-מימד באנגלית? אין. מה שאומר שמדובר בסרט ילדים, בתוספת העובדה שהוא אף מבוסס על ספר ילדים באותו השם, מאת פרנצ'סקה סימון. אמרתי לכם שהייתי צריך להיות בלש. בכל מקרה, קראתי שלושה תיאורים שונים לחלוטין של העלילה, אז בואו נגיד שזה סוג של דני שובבני מודרני ונסגור עניין. ניק מור ביים, לוסינדה ווייטלי עיבדה, תיאו סטיבנסון הוא הנרי הנורא ואנג'ליקה יוסטון בולטת מבין המשתתפים המבוגרים.

אחרון חביב וצרפתי, כהרגלנו, הוא "שמות של אהבה" ("Le nom des gens"), עליו עופר כתב בבלוגו עוד בתקופה שבה השם המתורגם שלו היה נאמן יותר למקור הצרפתי מאשר לשם באנגלית. זוהי קומדיה על פעילה פוליטית צעירה (שרה פורסטייה) אשר נוהגת לשכב עם מתנגדיה הפוליטיים כדי לשכנע אותם בדעתה, עד שיום אחד היא מתאהבת באחד מהם (ז'אק גמבלאן). מישל לקלרק ביים, באיה קאסמי כתבה.

וכעת – אירועים מגניבים!הערב ומחר בצהריים יוקרן בסינמטק חולון הסרט הישראלי התיעודי/עלילתי "ריח פועלים", שילוב של סרט קצר על חבר'ה ברמת הגולן, המייקינג אוף של הסרט ושירים של מאיר אריאל. עופר כתב עליו מוקדם יותר השבוע. זהו הזוכה בתחרות ה"פרינג'ינדר" בפסטיבל חיפה האחרון, וכעת היוזמה האלטרנטיבית הזו שמטרתה לתמוך בקולנוע עצמאי בישראל מגיעה גם אל חולון. במהלך האירוע של מחר (3.2) בצהריים, ייבחרו שני סרטים-בפוטנציה מתוך ארבעה, אשר הגיעו לקו הסיום ויזכו להיות מופקים בעזרת תמיכה כספית מן המיזם. כל הארבעה הן קומדיות ולאחד מהם יש את השם הכי מדהים לסרט ישראלי ששמעתי מאז שנות השבעים – "שגרי אותי לחלל, אסתר!" של קרן אביטן וגנית אורין. הנה עוד פרטים ועוד מתחרים.

ואם כבר שנות השבעים – בחצות הליל של מחר, ודאי תספיקו להגיע מחולון לת"א כדי לתפוס, כמו בכל תחילת חודש, את ההקרנה הקבועה של "הטרמפיסט". הפעם עם אורחת מיוחדת – סוזן דבור מהצמד פראן וסוזן! מה ששוב אומר הופעה חיה בזמן הסרט – הידד! הנה פייסבוק האירוע.

אז איפה רואים אתכם ואתכן בסופש?

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.