• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סיכום 2011: סיכום הסיכומים

2 בינואר 2012 מאת אורון שמיר

בטח שמתם לב שלא עלתה מהדורת שבת במוצ"ש האחרונה, שבמקרה הייתה גם היום האחרון של השנה הלועזית. כשני שליש מהבלוג פשוט לא ממש תיפקד ביום זה (אחסוך את הניחושים – עופר היה היחיד שעשה את המוטל עליו). ולאו דווקא מהסיבות שאתם חושבים, קרי הסילבסטר. אני באופן אישי, לדוגמה, לא מאמין בלהתנשק לפי שעה או תאריך מיוחדים. בכל מקרה, אנחנו מקווים למהדורה מורחבת בשבת הבאה. אבל למה אני מספר לכם את כל זה? כי במהדורת השבת הזו היינו אמורים לארוז יחדיו את כל סיכומי השנה שרצו כאן במהלך השבוע ולרכז אותם יחדיו לנוחיות הקוראים. כעת, נעשה זאת בפוסט מיוחד זה. הנה כל סיכומי 2011 של סריטה:

המנצחים והמפסידים – אני פתחתי את החגיגות, עם עשרת סרטי השנה שלי והזוכים בשלל קטגוריות כמו "אי ההפצה המקוממת של השנה", "הקאת השנה בקולנוע" וכד'.
השנה ברגעים – אור ליקט את מיטב הסצינות והשוטים שהיו הכי הכי של השנה, לא רק מסרטים שתמצאו ברשימות שלנו (אבל הרוב המוחלט בהחלט שם). יש הרבה כאלה. וגם נספחים.
הסרטים הטובים – עופר החליט לא להסתפק בעשיריה כמקובל, ובחר את ארבעים סרטי השנה שלו, כולל כאלה שנתנו בראש רק בניכר. והאמת, הוא אפילו לא עצר בארבעים.
אנשי השנה – הפוסט האהוב על קוראיי הבלוג השבוע היה נבחרת של עשרת האנשים (והאשה) שהכי עשו לנו את השנה החולפת בקולנוע. וכמובן שלא יכולנו להסתפק בדיוק בעשרה.
ראיון עם רוני קידר – אחת מן הנבחרות של הפוסט הקודם ישבה איתי לשיחה כדי לספר על 2011 שלה. ואיזו שנה מטורפת זו הייתה עבור הבמאית/תסריטאית/שחקנית/כישרון הזאת.
תוספת מאוחרת – אותה רוני קידר ביקשה לפרסם אצלנו פוסט אורח שיהווה את סיכום השנה של הקולנוע העצמאי בישראל 2011, הפעם בגוף ראשון.

אז זו הייתה תרומתנו לסיכום 2011. מקווים שנהניתם ונהניתן. אז לפני שאנחנו אומרים יפה שלום לכל סאגת הסיכומים, נצלו נא את איזור התגובות כדי להפנות אל סיכומים נוספים – שלכם, של אחרים, רצוי כמה שיותר דברים טובים. במספר אתרים אהובים סיכום השנה עוד בעיצומו, אז לא אפנה לשם בעצמי. רשות וחובת הדיווח על טקסטים שווים במיוחד עוברת אליכן ואליכם.

אה כן, שנה אזרחית טובה. או איך שלא מאחלים את זה…

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.