• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

מהדורת שבת: 24 בדצמבר 2011

24 בדצמבר 2011 מאת מערכת סריטה

מוצ"ש של לפני הסערה אשר תבוא בדמות סיכומי שנה מכל כיוון אפשרי. הנה השבוע שהיה לנו ואשר כלל בין היתר את: "העתיד" של מירנדה ג'ולי, שיעורי קולנוע עם ראיין גוסלינג , "ג'יי אדגר", "נערה עם קעקוע דרקון", "השוטר", "שר הטבעות", "ההוביט", ואיך אפשר בלי פינתו האהובה של אור – מה לעזאזל חשבתם לעצמכם כאשר הקלדתם את זה בגוגל והגעתם אלינו?

עופר

השבוע צפיתי בסרטה האחרון של מירנדה ג'ולי העתיד (The Future), סרט שמכיל הרבה מאוד דברים שאני אוהב: רוב הסיפור מתרכז במספר קטן של דמויות ויש בו ייצוג של פילוסופיה בצורה קלילה, אך כזו המאפשרת מחשבה ובעיקר המון רצון להיות מקורי. מקוריות היא דבר המאפיין את היוצרת, שלפעמים דומה כי היא מנסה יותר מדי להיות מקורית/מוזרה.

הסרט אכן מוזר מאוד: לבד מן העובדה שג'ולי עצמה משחקת באופן טבעי בצורה קצת לא שגרתית, בסרט הזה היא לוקחת על עצמה מלבד התפקיד הראשי גם תפקיד דיבוב של חתול פצוע, הממתין 30 יום בטרם הזוג בו עוסק הסרט יאמץ אותו ובינתיים מלווה את הסרט בקריינות. הזוג אגב מחליט כי אחרי אימוץ החתול החיים שלהם לא יהיו אותו הדבר ולכן הם מתפטרים מן העבודות שלהם ובודקים מה לחיים יש להציע. שזה, אגב, לא הרבה. הסרט דן בצורה משעשעת בחברה המודרנית, למשל בעלייה של מודעות סביבתית אופנתית או בקטעי ריקוד ביזארים ביו-טיוב. בערך באמצע הסרט, הסיפור הופך להרבה יותר מוזר ומתחיל לכלול אלמנטים כמו עצירת הזמן, שיחה עם הירח והתפתחות עלילתית שלוקחת את הסרט לכיוון אחר. מסרט קטן ומוזר זה הופך לסרט עמוס ומאוד מוזר. לא פעם התחושה היא שהסרט קורס לתוך עצמו ולעיתים נדמה כי הוא מתקשה לייצר רגעים של אותנטיות. אבל בשורה התחתונה, זהו בהחלט סרט שמעז ולא פעם גם מצליח, במידה ובאים אליו בראש פתוח. תייגו תחת "המלצה מסוייגת".

ועכשיו למשהו שונה לגמרי: את ראיין גוסלינג רואים השנה בכל מקום. מסתבר שגם בבדיחות אינטרנט (מים, או איך שלא קוראים לזה). רוב הבדיחות בדף הבא יובנו רק על ידי מי שלמד קולנוע, רצוי במגמה עיונית. כפי שאומרת כותרת של סרט, זה טיפשי, מטורף – ואני אוהב את זה.

אור

יחסית לשבוע שיתחיל מחר, על סיכומי השנה ועוד כמה טלטלות אישיות שאני עומד לעבור, השבוע שנגמר היה סוג של מדבר.
סיכומי השנה כמובן היו הדבר המרכזי בו התעסקתי. גיליתי שמהראשון בינואר 2011 צפיתי ב227 סרטים נכון לרגע זה. חלקם היו צפיות חוזרות של סרטים שאני אוהב, והשאר סרטים שראיתי לראשונה. מיבול 2010-2011 ציפיתי השנה ב147 סרטים. על חלקם גם אכתוב במהלך השבוע הבא.

שניים מתוכם היו "ג'יי אדגר" של קלינט איסטווד ו"נערה עם קעקוע דרקון" של דייויד פינצ'ר ולשניהם תעלנה סקירות מסודרות ומפורטות בסוף השבוע הבא, יחד עם עלייתם לקולנועים. חיזרו לפרטים נוספים.

בתחום מילות החיפוש שמביאות קוראים לבלוג, אותן אני חולק עמכם הקוראים מדי שבוע, היו כמה דברים שאני לא מעיז לכתוב כאן מפאת כבודי לקוראינו הצעירים או חלשי הלבב. אני באמת תוהה מה המחפשים האלו ניסו למצוא ואני מקווה מאוד שהם לא נמנים על חבריי. ועם כמה שהעדפות המיניות של אנשי האינטרנט רחבות ומגוונות, אף אחד לא חיפש עדיין "אור סיגולי בעירום". מה כבר אני מבקש, אנשים?
המשעשעים מביניהם שאינם כוללים התייחסויות מיניות מטרידות היו "סרט על שופלים" (?) וחיפוש המחץ "דאנה איבגי סטייל". שזה מדליק אותי לגמרי.

אורון

באמצע השבוע אור הביא לתשומת ליבנו את רשימת סרטי השנה של מגזין "IndieWire" הנחשב. הנספח הלא פחות מעניין של אותה רשימה היה מקבץ הסרטים המצופים-אך-לא-עדיין-מופצים בארה"ב. 163 מבקרי קולנוע אמריקאים ישבו כמדי שנה כדי לבחור את הסרטים הטובים ביותר של השנה בעולם, שעדיין לא יצאו להפצה לבתי הקולנוע בארה"ב. במקום הרביעי ברשימה נמצא "השוטר" של נדב לפיד, כך שנראה כי בהחלט מחכים לו מעבר לים. בינתיים, לפיד יצא השבוע אל טריטוריות לא מוכרות לקולנוע הישראלי, כאשר סרטו יוקרן בהונגריה ובהמשך גם בליטא, לטביה ואסטוניה. שיהיה בהצלחה.

הודעה חשובה לפיראטים שבינינו: בפסק דין תקדימי נשלח גילברטו סאנצ'ז מניו יורק לרצות עונש של שנת מאסר, לאחר שלפני כשנתיים העלה לרשת עותק לא חוקי של הזוועתון "אקס-מן: המקור – וולברין". משרד המשפטים האמריקאי מסר כי הוא "ירדוף ויעניש אנשים שמתכוונים לגנוב קניין רוחני במדינה". ואחר-כך שואלים אותי למה אני שונא את אמריקה. האמת היא שמה שעצוב בידיעה הוא בעיקר העובדה שהסרט הרוויח 373 מיליון דולרים בקופות הכרטיסים ברחבי העולם. אבל אני תוהה האם כמו בימי נאפסטר אנשים יתחילו להישפט ולהירדף על-ידי הממסד שלא ממש מבין את הבעיה ומנסה להרוג סרטן עם אקמול, או שאולי תהיה זו נקודת מפנה בפיראטיות האינטרנטית. ימים יגידו. בינתיים, עדיין אין לכם מה לחשוש – להוריד סרט מהאינטרנט זה לא פשע, לא משנה איך ינסו למכור לכם את זה. לפחות לא בישראל. להעלות עותק לרשת, זה כבר בהחלט לא חוקי. אבל להוריד? בעיקר לא יפה.

ביום חמישי הקרוב, ה-29 בדצמבר, יתקיים מרתון סרטי "שר הטבעות". האירוע ייערך בסינמטק חולון וביוזמת אתר עין הדג. זה אומר 12 שעות מלאות קסם, פנטזיה ודגיגים, מ19:00 ועד בערך 7 בבוקר שלמחרת (תלוי בכמה פעמים "שיבת המלך" ינסה להסתיים ללא הצלחה). זה עולה 75 שקלים למרתון המלא ו-28 לסרט בודד, אם אתם מגיעים דרך עין הדג. הנה כל הפרטים. ואם אתם באמת מתגעגעים להוביטים, גנדלף, גולום וכל החבר'ה מהארץ התיכונה, פיטר ג'קסון החליט לשחרר טריילר מרהיב ביופיו לסרט הראשון בסדרת ההוביט שיעלה למסכים בדיוק עוד שנה. כך נראה "The Hobbit : An Unexpected Journey" ואני לא יודע מה אתכן או אתכם, אבל לי זה עשה נעים:

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.