• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

עלו השבוע: "החפרפרת", "דמדומים: שחר מפציע – חלק 1", "מאניבול", "סיפורו של דולפין", "חשופות" ו-"כשתקראי בשמך"

17 בנובמבר 2011 מאת אורון שמיר

איזה יופי של סוף שבוע לחובבי הקולנוע! אני לא מדבר על הגעתם של שישה סרטים, חלקם הגדול פרוייקטים מדוברים או בעלי פרופיל גבוה, בזכות חלק מן המעורבים בהם. אני מדבר על סרט ספציפי אחד מתוך השישיה.

על "החפרפרת" ("Tinker, Tailor, Soldier, Spy") כבר שמעתם כאן בבלוג בסוף השבוע שעבר, אז אור פנה אליכם נרגשות לכוונן ציפיות ולהגיע מוכנים לאחד הסרטים המשובחים של השנה, אם לא ה-. את החפירה שלי על המאסטרפיס המטורף הזה תוכלו לקרוא כאן מחר בבוקר. ולמי שרוצה את הפרטים הבסיסיים, נספר שמדובר בעיבוד בריטי לרב-המכר של סופר המתח ג'ון לה קארה, ברשות הבמאי השבדי תומס אלפרדסון ("הכניסו את האדם הנכון") וקאסט מפואר הכולל את גארי אולדמן, קולין פירת', טום הארדי, ג'ון הארט, מארק סטורנג ועוד רבים וטובים. העלילה מתרחשת בימי המלחמה הקרה ועוסקת בניסיון של מרגל ותיק למצוא חפרפרת בתוך ארגון הביון הבריטי. זה כל מה שאתם צריכים לדעת – ממילא יש עוד יותר מדי מידע בסרט עצמו.

לבנות העשרה (ואמהותיהן) ודאי כבר נגמרו הציפורניים מרוב ציפייה דרוכה לבואו של החלק הרביעי בסאגת הערפדים, המכונה בקיצור נמרץ "דמדומים: שחר מפציע – חלק 1" ("The Twilight Saga: Breaking Dawn, Part I"). אין לי מושג מה הולך בסדרה הזו, ראיתי רק את הראשון. מהטריילר נראה כאילו בלה (קירסטן סטיוארט) אכלה איזה בורקס מקולקל וכואבת לה הבטן. הייתי מבקש את עזרת הגולשות והגולשים בחיווי דעה על הסרט, אבל האמת היא שאור הוא סאקר ידוע של דמדומים בכלל ואדוארד בפרט, כך שאני מקווה שהוא ראה וישמח לדווח.

עונת האוסקר טרם נפתחה רשמית אבל "מאניבול" ("Moneyball") מאת התסריטאי זוכה האוסקר האחרון אהרון סורקין ("הרשת החברתית") – כבר כאן. זוהי דרמת ספורט, בייסבול ליתר דיוק, ומככבים בה בראד פיט, פיליפ סימור הופמן וג'ונה היל. הבמאי הוא בנט מילר. עופר כבר ראה וכתב על הסרט במהלך שהותו בניו יורק, כך שייתכן ויהיה זה הסיקור היחידי שלנו.

"סיפורו של דולפין" ("Dolphin Tale") הוא סיפורו של דולפין (דה!) שאיבד את זנבו (יו! איזה משחק מילים!) ואשר מפתח ידידות עם מורגן פרימן, אשלי ג'אד והארי קוניק ג'וניור, בסרטו של צ'רלס מרטין סמית'. הסרט מבוסס על סיפור אמיתי. ממש כמו הסרט הבא, "חשופות" ("The Whistleblower") אשר במרכזו שוטרת אמריקאית (רייצ'ל ווייז) אשר שירתה בבוסניה של אחרי המלחמה וחשפה מקרים של סחר בנשים שהאו"ם העלים מהם עין. ונסה רדגרייב ומוניקה בלוצ'י מחזקות את הקאסט והבמאית לריסה קונדרקי משלימה צוות נשי ומרשים.

לקינוח, פינת הסרט הלא-אמריקאי. ולא סתם סרט לא-אמריקאי, אלא סרטו החדש של הבמאי הסיני המפורסם ז'אנג יימו שנקרא "כשתקראי בשמך" ("Shan zha shu zhi lian"). מדובר בעיבוד לספר "Hawthorn Tree Forever", הסובב סביב סיפור אהבתם של שני צעירים בסין של שנות ה-60 וה-70, אשר מצויה בעיצומה של מהפכת תרבות. דונגיו ז'או ושאון דו בהופעות בכורה, אז תסלחו לי על שהפעם לא אקרא בשמם של כל השחקנים והשחקניות.

ספרו לנו מה אתן ואתם תראו בסוף שבוע עמוס זה.

תגובות

  1. נעם הגיב:

    אורון, סחר בנשים הוא לא "שערוריית מין". כשמוניקה לווינסקי יורדת לנשיא בבית הלבן זו שערויית מין. כשנשים נחטפות, עוברות התעללות ונמכרות לזנות זהו פשע חמור מדרגה ראשונה. שיהיה לך סוף שבוע טוב.

    1. היי נעם,
      כדי לכתוב את הפינה השבועית הזו, הכוללת בעיקר סרטים שלא ראיתי, אני נעזר במקור המידע המהימן ביותר שאני מכיר על סרטים – אתר ימד"ב.
      הנה התקציר שלו ל"חשופות":

      A drama based on the experiences of Kathryn Bolkovac, a Nebraska cop who served as a peacekeeper in post-war Bosnia and outed the U.N. for covering up a sex scandal.

      אישית, הייתי מתרגם Sex Scandal ל-שערוריית מין. ולא רק אני. גם בעין הדג מופיע צמד המילים הזה, בעמוד הסרט.

      עכשיו, לו הייתי רואה את הטריילר או קורא תקציר מפורט יותר באיזה רשמי, ייתכן והטעות הפוגעת הזו הייתה נחסכת. אבל היה נדמה לי שהצלבת שני מקורות מידע תהיה מספיקה, כשם שהיא מספיקה לכל יתר הסרטים כאן. אז אני כמובן מתנצל ומיד מתקן, אבל העוקצנות שלך לא הייתה במקום. אין שום סיכוי שהייתי רואה סרט על סחר בנשים ופותר אותו בביטוי מעולם מושגים אחר לגמרי. אחלה סופש גם לך ושוב סליחה על התקלה.

  2. Yaniv Eidelstein הגיב:

    אני מרשה לעצמי לשער שאורון לא ראה את הסרט…

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.