• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

סקירת די.וי.די: "Your Highness"

6 בספטמבר 2011 מאת אורון שמיר

אוקיי, מודה, פאדיחה שלי. קצת כמו כולם, גם אני רוצה להאמין בשקרים ההוליוודיים. להניח שעכוז חשוף של כוכב או כוכבת באמת שייכים להם ולא למחליפים. כי הרי חלקים מוצנעים של סלבריטאים שווים יותר. גם אני רציתי לחשוב ש-ורה פרמיגה באמת ענטזה עירומה בסצינה ההיא מתוך "תלוי באוויר". זהו חלק מיכולת של הקולנוע לשטות בנו ולו לרגע אחד. או עד שקוראים אחר-כך באינטרנט שמדובר כפילת גוף, באופן לא מפתיע. אותו הדבר נכון לגביי נטלי פורטמן לבושת חוטיני וקופצת ראש לאגם בסצינה ההיא מתוך "Your Highness", עליו כתבתי השבוע במדור הדי.וי.די של עכבר העיר. זאת למרות שקראתי (ואני יכול לנחש) שמדובר בכפילה. אבל בטקסט שלי זה לא ניכר. זה לא היה ביג דיל אילולא שני העורכים שלי הפכו זאת לכותרת הטקסט, אבל זה תפקידם והטעות היא שלי. סוגריים קטנים היו פותרים את הבעיה. ותאמינו לי שזה לא הדבר היחיד שיש לסרט להציע, על אף מגרעותיו. לא מאמינים? קראו.

מימין: סוס, דני מקברייד, זואי דשנל, ג'יימס פרנקו ועוד סוס.

מבט על רמת הקומדיות האמריקאיות שהגיעו השנה ארצה עלול להוביל למסקנה מוטעית, לפיה הייתה זו שנה שחונה במיוחד. או שכונה במיוחד. אלא שלא כל הסרטים שנולדו בארה"ב תמיד מוצגים באולמות הקולנוע שלנו ובדיוק בשביל זה קיימות ספריות ההשאלה. מי שחפץ בתמונה מדוייקת יותר על התוצרת ההומוריסטית השנתית של הוליווד, לא יכול לפסוח על "Your Highness”. מדובר בסרט החדש של במאי "פיינאפל אקספרס", קומדיית סטלנים משובחת בהחלט שגם היא לא ראתה אור מקרנה בישראל. אז כנראה שמדובר במגמה, אלא אם כן הכישלון הקופתי של "הוד מעלתך" במולדתו הוא שהרתיע את מפיצי הסרטים מלהביאו ארצה. למרות שיש בו את נטלי פורטמן. בחוטיני.

הסרט הוא מעין ניסיון מחודש לעשות צחוק מכל ז'אנר סרטי האבירים ומסעותיהם הנפוחים. עלילתו מתחוללת בממלכה רחוקה, שם חי מלך זקן (צ'רלס דאנס) ולו שני בנים. הבכור והמוצלח שבהם, פביוס (ג'יימס פרנקו), בדיוק חזר מעוד משימה שהושלמה כהלכה. אחיו הצעיר יותר, ת'דיוס (דני מקברייד) בדיוק שב הביתה מעוד שליחות כושלת. היחסים בין האחים מבוססים על אהבה רבה מצידו של הבכור, לעיתים רבה מדי, בעוד הצעיר מקנא בתהילה של אחיו ובוחר בכל פעם מחדש בחיים של עצלנות, בטלנות וסטלנות (מסתבר שגם בימי הביניים עישנו עשב מתוק). אך כאשר ארוסתו של פביוס (זואי דשנל) נחטפת על-ידי קוסם מרושע ורב-עוצמה (ג'סטין ת'רו), יוצאים שני הנסיכים למבצע הצלה. בדרך ימתינו להם מכשולים מיתולוגיים ועלמה אחת נועזת בשם איזבל (נטלי פורטמן), שכדאי להיות בצד הטוב שלה.

את התסריט כתב מקברייד יחד עם בן בסט, שותפו ליצירת הסדרה הקומית המהוללת “על הפנים" (“Eastbound & Down”), בה מככב מקברייד. על הבימוי הופקד דייויד גורדון גרין, גם הוא מאותה תוכנית טלוויזיה פולחנית, אשר הביא עימו את פרנקו (כמו ב"פיינאפל אקספרס", שוב עם שיער ארוך) כדי לסגור מעגל. המקרה של גורדון גרין מוכיח כי לפעמים לוקח זמן עד שבמאי מסויים מוצא את הנישה שלו. למרות שייתכן ומדובר בתקופה, קשה להתעלם מפניית הפרסה הקרייריסטית שביצע – מבמאי/תסריטאי של סרטי אינדי פיוטיים כמו "ג'ורג' וושינגטון" ו-”All the Real Girls” במשך רוב שנות האלפיים, אל הקומדיות העכשוויות שהוזכרו לעיל. מבט אל האופק מגלה עוד קומדיה – “The Sitter”, בכיכובו של ג'ונה היל כשמרטף בעל-כורחו החווה לילה מסוייט ביותר. האיכות הקולנועית הניכרת שמביא עימו גורדון גרין לפרוייקטים טיפשיים מסוג זה, היא שמסייעת להפוך אותם לקצת יותר מעוד סרט סטלנים סטנדרטי.

לא קשה לנחש באלו שנים התבגרו יוצרי הסרט, הספוג בהשפעות מאוד חזקות ולעיתים אף גניבת סצינות או דמויות מסרטים כמו “בעקבות הקריסטל השחור”, “המבוך” וגם "התנגשות הטיטאנים" המקורי – כולם משנות השמונים. בסיום ישנה גלישה אל שנות התשעים, עם "רובין הוד: גברים בגטקעס". אך בניגוד לסרטים הללו – התמימים, גם אם אפלים לפרקים – “הוד מעלתך" לא חוסך בניבולי פה ובדיחות על מין ומיניות בכל סצינה שניה.

למעשה, מדובר בקומדיה שנופלת למלכודת של בדיחות כיתה ז' יותר מדי פעמים ומטה את הפועל Fuck לכל כיוון אפשרי. הגיע הזמן להגיד את זה – העובדה שגסויות עובדות בסרטים של האחים כהן, לדוגמה, היא בזכות כל מה שמעבר. סתם לקלל בשביל לקלל, גם אם באופן יצירתי, זה פשוט לא מצחיק. זו אחת הפעמים הבודדות בהן אני מרשה לעצמי להמליץ דווקא על הגרסה ה"רגילה", בניגוד לאופציה הלא-מצונזרת. אם כי בעשותו כך, יוותר הצופה על הסצינה של פורטמן בחוטיני. זאת משום שחלקים מעכוזה של הכוכבת זוכת האוסקר נצבעו דיגיטלית כדי ליצור תחתון שלם עבור הגרסה שהוקרנה בבתי הקולנוע. אלוהים, לאן התדרדרנו.

your hiney - (כפילת גוף של) נטלי פורטמן בשתי הגרסאות

"Your Highness”. בימוי: דייויד גורדון גרין, ארה"ב 2011, 102 דקות, אנגלית עם תרגום באנגלית.

הסרט נצפה באדיבות האוזן השלישית.

הטקסט פורסם בגיליון עכבר העיר בתאריך ה-2.9 ובאתר עכבר העיר אונליין

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.