• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

עלו השבוע: "פו הדב", "בדרך אל החתולים" ועוד חמישה

21 ביולי 2011 מאת אורון שמיר

הזגזוג ממשיך. אחרי סוף שבוע עם שני סרטים חדשים בלבד, אחד מהם בקושי נראה כמו סרט, מגיעים אל בתי הקולנוע לא פחות משבעה סרטים טריים. גם הפעם קהל היעד שייהנה הכי הרבה הם הדרדרקים (בזמן שההורים שלהם נוחרים בכסא לידם, או "לוחשים" הסברים על הסרט כאילו אין מחר), אבל גם לצופים המבוגרים יותר יש מה לראות.

בכיר סרטי הילדים של השבוע הוא ללא ספק העיבוד המחודש של דיסני לקלאסיקה "פו הדב" ("Winnie the Pooh"), שממש לא פונה רק אל הטף. זאת אומרת, מלבד בישראל. אצלנו, הסרט יוקרן אך ורק עם דיבוב עברי, מה שדי מצמצם את הגילאים של רוכשי הכרטיסים. כזכור, הבלוג הוקסם מן הטריילר וציפה לבואו של הסרט עד מאוד, אך לא עד כדי צפייה בעותק מדובב. הסרט הוא המשך החזרה של דיסני אל האנימציה המצויירת ביד והתסריט הוא למעשה התכה של כמה מסיפוריו האהובים של א.א. מילן יחדיו. הבמאים הם סטיבן ג. אנדרסון ודון הול. אם יש בין קוראיי הבלוג זאטוטים שעוד לא למדו לכתוב, נשמח לשמוע את הדעות שלכם…אה, לא חשוב.

שני סרטי ילדים נוספים שצצו בסוף שבוע זה הם "שומר גן החיות" ("Zookeeper"), בו קווין ג'יימס מגלם שומר בגן חיות (דה!) שבו החיות מתחילות לדבר ומלמדות אותו את רזי החיזור, וגם "מועדון ווינX – הרפתקה קסומה" ("Winx Club: Magic Adventure"), סרט המשך לעלילותיהן של פיות מונפשות. גם שניהם מגיעים מדובבים (ל-"שומר גן החיות" יש עותקים בודדים באנגלית במגה-פלקסים), אבל רק הפיות יוקרנו בתלת-מימד. את הראשון ביים פרנק קורצ'י ואת השני איגיניו סטראפי, למקרה שאכפת לכם. אישית, אני בעיקר מקווה שכתבתי נכון את שמו של הסרט השני. הרי לא הייתי רוצה שאיזו בת 5 תכסח לי את הצורה.

למבוגרים מעט יותר יש את "איך להיפטר מהבוס" ("Horrible Bosses"), קומדיה אמריקאית על שלושה חבר'ה שזוממים להרוג את הבוסים המעצבנים שלהם. מייקל מרקוביץ וג'ון פרנסס דיילי כתבו וסת' גורדון ביים את צ'רלי דיי, ג'ייסון סודייקיס, קולין פארל, ג'ניפר אניסטון, ג'ייסון בייטמן וג'יימי פוקס, במה שנראה כמו רעיון משעשע לסרט. עוד קומדיה עם טוויסט של פשע, היא "הפשע של הנרי" ("Henry's Crime") בו מתוארים האירועים שהובילו את תיירי הנרי לערוק משורות ארסנל לברצלונה… סתם, סתם. קיאנו ריבס נזרק לכלא בעוון שוד בנק שלא ביצע, ובעת שחרורו מחליט לבצע את הפשע עליו נשפט ונכלא. מלקולם ונוויל ביים על-פי תסריט של סשה גרווסי ודייויד נ. ווייט, בעוד ג'יימס קאן הוא חבר הקאסט האחר שראוי לאזכור. קומדיה נוספת, המגיעה מארץ המגף, נקראת "טעם החיים" ("Gianni e le Donne") ונראית כמו מעין המשך לסרטו הקודם של ג'יאני די גרגוריו – "ארוחות אמצע אוגוסט". הבמאי, שאף כתב את התסריט, משחק בתפקיד הראשי ומגלם עקר בית בשנות השישים לחייו, שמנסה להשיב לעצמו את חדוות החיזור ולזכות באחת היפהפיות הסובבות אותו.

אחרון חביב וישראלי הוא סרטו של חורחה גורביץ' "בדרך אל החתולים", אשר הקנה לריטה זוהר את פרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל ירושלים 2009. לא, לא טעיתי בשנה. זהו עיבוד קולנועי לספרו של יהושע קנז, המספר על קורותיה של גמלאית (זוהר) המתעוררת במחלקה גריאטרית ופוגשת את חבריה למחלקה. עוד מככבים: מוני מושונוב, תיקי דיין, ולדימיר פרידמן ושולמית אדר. על התסריט חתום יואב כ"ץ ולצערי את הסרט פספסתי בפסטיבל ירושלים שהוזכר לעיל, אז אין לי דעה עליו. כך שזהו בדיוק הזמן שלכן ושלכם להוסיף דעה, גם על יתר הסרטים.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.