• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה

עלו השבוע: "ברוכים הבאים למכס" ו-"קרקס קולומביה"

5 במאי 2011 מאת אורון שמיר

שני מצטרפים חדשים בלבד אל לוח ההקרנות בבתי הקולנוע בסוף שבוע זה. מבחינתי זהו זמן מתאים להזכיר שהיה שבוע עמוס פוסטים בבלוג, אז דפדפו לאחור כדי לוודא שלא הפסדתם דבר.

מצרפת מגיע "ברוכים הבאים למכס" ("Rien à déclarer"), הקומדיה החדשה של דני בון, אשר כתב, ביים ומככב בתפקיד הראשי. מעשה בעיירה קטנה, על גבול צרפת-בלגיה בשנת 1993, על סף האיחוד האירופי. שני פקידי מכס יריבים, בלגי וצרפתי, בזים זה לארצו של זה אך נאלצים לשתף פעולה במסגרת כוח מיוחד ודל תקציב, הנועד להילחם בהברחות. מעריצי "ברוכים הבאים לצפון" ודאי ינהרו לסרט הזה, כך שאני מצפה לשמוע קצת חוות דעת. אישית, אני מקווה שאצליח לתפוס אותו בסינמטק הירושלמי, אם יתפנה זמן.

הסרט הנוסף שטייל הנה מסרביה הוא "קרקס קולומביה" ("Cirkus Columbia") והוא מגולל את סיפורו של מנצח מפורסם מגרמניה, אשר חוזר לכפר הקטן בהרצגובינה אותו נטש שנים רבות לפני כן בגלל עליית הקומוניזם (יצא לי קצת "מסביב לעולם במשפט אחד", עמכם הסליחה). הוא שב מצוייד במכונית מפוארת ואשה צעירה ומתוודע אל בנו, אותו נטש בילדותו, שהפך לנער בן 17. הכפר כמו קפא בזמן וגיבורנו עומד ללמוד שיעור על התחלות מחודשות. הבמאי הוא דניס טנוביץ' ("שטח הפקר", "הפצוע") והסרט זכה בציון לשבח בפסטיבל ונציה האחרון.

דיווחים, כרגיל, יתקבלו בברכה.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.