• ״טהורה״, סקירה לסרט האימה עם סידני סוויני
  • ״שומר הברים״, סקירה לגרסת 2024
  • בחזרה אל ״שומר הברים״ מ-1989 לקראת החידוש
  • ״אהובת הקצין הצרפתי״, סקירה
  • סרטים חדשים: ״טהורה״ מכניס את סידני סוויני למנזר

עלו השבוע: "127 שעות", "ירח אדום" ועוד חמישה

7 באפריל 2011 מאת אורון שמיר

עוד סוף שבוע עמוס סרטים חדשים בבתי הקולנוע. שוב מצטרפים שלושה סרטי אנימציה (אחד מהם חתרני עד מאוד), מחוזקים הפעם בצרפתי אחד, ג'יימס פרנקו כפול וחיקוי של "דמדומים". נתחיל עם המצויירים, ברשות הסרט שובר הטאבואים הבא:

"ריו" ("Rio") עלה לכותרות לפני כמה ימים כאשר כרזת הסרט שלהלן, צונזרה והוחרמה בידי מספר חברות פרסום חוצות. הסיבה למריבה – שני ישבנים מאויירים מכוסים בבגד-ים. לא ידעתי שגם בישראל מתחרמנים מפיקסלים, חשבתי שזה קטע יפני. אני ממליץ לאנשי "כנען פרסום בתנועה", "מקסימדיה" ו-"חוצות הזהב" (החברות שסירבו לפרסם את הפוסטר המגרה) על מדפי ההנטאיי בסניפי האוזן השלישית, אבל לצערי לא ממש מתמצא בכדי לציין כותר ספציפי… הסרט, דרך אגב, מספר על תוכי חביב שנולד בשבי כאחרון מבני מינו ונודד אל הטבע כדי למצוא את בת-זוגו. בין המדבבים: ג'סי אייזנברג, אן הת'אוויי, ג'יימי פוקס ולזלי מאן. קרלוס סלדניה ("עידן הקרח" 1, 2 ו-3) ביים את הסרט המתרחש ברובו בעיר הולדתו, ריו דה ז'נרו.

המונפשים הנוספים הם "הופ ארנב" ("Hop") ו-"נומיאו ויוליה" ("Gnomeo and Juliet"). הראשון מספר על נהג (ג'יימס מרסדן) שדורס את ארנב חג הפסחא (קולו של ראסל בראנד) וצריך להציל את החג. הבמאי הוא טים היל ("אלווין והצ'יפמנקס"). הסרט השני עוקב אחר סיפור אהבתם הבלתי אפשרי של שני גמדי הגינה נומיאו (ג'יימס מק'אבוי) ויוליה (אמילי בלאנט), שיריבות שוררת בין משפחותיהם. הבמאי במקרה הזה הוא קלי אסבורי (במאי-שותף ב"שרק 2" ו-"סוס פרא"). אני מבקש את עזרת הציבור, משום שלא הצלחתי להחליט לבד מי משניהם נראה יותר דבילי.

צמד-חמד של סרטים בכיכובו של ג'יימס פרנקו, שחקן הפכפך וכנראה המנחה העציצי בתולדות טקסי האוסקר, נוחת בבת אחת באולמות. הראשון הוא "127 שעות" ("127 Hours"), סרטו הגנוז-לשעבר של דני בויל על מטייל מטומטם שנלכד בגרנד קניון. כבר כתבתי כמה השתעממתי וסבלתי ממנו, כשעשה סיבוב קצר בסינמטקים. הסרט האחר הוא "יללה" ("Howl"), לו אחראים הדוקומנטריסטים בדרך כלל רוב אפסטין וג'פרי פרידמן , בו מגלם פרנקו את המשורר אלן גינסברג. הסרט תוקף משלוש חזיתות את המקרה בו עמד הביטניק המפורסם למשפט בגין הפצת תועבה באמצעות הפואמה שלו, ששמה כשם הסרט – דרך גינסברג המבוגר המשחזר את האירועים, הצעיר העומד למשפט בשנות החמישים ובסצינות מונפשות מתוך הפואמה עצמה. אישית, אני מתכנן לצפות בפרוייקט המסקרן כבר כמה חודשים, ללא תוצאות, אבל זוכר שעופר מאוד חיבב אותו.

נציג צרפת הוא "פוטיש – אשה צעצוע" ("Potiche"), סרטו החדש של פרנסואה אוזון שהיה סרט הפתיחה של הפסטיבל הצרפתי המתקיים בימים אלה בסינמטקים. קתרין דנב וז'ראר דפרדייה מככבים בקומדיה על אשת מנהל מפעל שמגלה במפתיע כושר מנהיגות ומסייעת לפתור שביתת עובדים, עד אשר ישוב בעלה לתפקידו. אחרון חביב הוא הסרט אשר שמו והפוסטר שלו הצחיקו אותי עוד לפני שעלה לאקרנים. זהו "ירח אדום" ("Red Riding Hood"), גרסת שנות האלפיים לסיפורה העתיק של כיפה אדומה. אתם יודעים, איש-זאב במקום הזאב הרשע וכיפה אדומה אשר התחפשה הפעם ל-"דמדומים". קתרין הארדוויק ביימה את אמנדה סיפריד וגארי אולדמן בפנטזיית הנעורים האפלה הזו.

אם אתם מזדמנים לאחד מן הסרטים הללו בזמן הקרוב, הבלוג ישמח לדיווחים.

תגובות

  1. מיכאל 23 הגיב:

    אורון, ברצינות? 127 שעות סרט אדיר, תראה שוב. 10/9 בלי ספק בכלל

  2. מיכאל, ברצינות גמורה ומבואסת כזאת. אם קראת גם את תשובתי לאיתן בתגובות לפוסט אליו קישרתי, ודאי תבין למה אין מצב שאני רואה את הסרט הזה במאה השנים הקרובות.
    לעומת זאת, אני מאוד אשמח לראות אותו שוב דרך העיניים שלך 🙂
    סרט שאתה מעריך ב-9 מתוך 10 שווה תגובה יותר ארוכה מאשר סתם "סרט אדיר".

    וכדי להוכיח שאני דעתן אבל עם ראש פתוח, אספר בקצרה שאור סיגולי הסביר והסביר לי את "הרשת החברתית", עד שממצב של סרט שכתבתי עליו 3000 מילות שנאה כאן בבלוג (לפני ואחרי שצפיתי בו), הגעתי למצב הנוכחי בו אני חושב שזה סרט לא רע בכלל. כך שיש לי תקווה, בחיי.

  3. מיכאל 23 הגיב:

    אורון, אני כותב ביקורות ודעות קולנוע בפורומי הקולנוע של תפוז, אבל מקצר לרוב
    מפאת חוסר הזמן. כשאלמד קולנוע, אשמח לחפור על סרטים בתזות קולנועיות שונות.
    רק מחר אני מפרסם ביקורת על 127 שעות. סרט בלתי נשכח.

  4. מיכאל 23 הגיב:

    בנוגע ל'הרשת החברתית' – סרט מאוד מבדר, שנון, מרענן וקצבי ועם זאת קר וחסר נשמה. סרט טוב מאוד בסה"כ.

השאר תגובה

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.